Πρόταση BeeBot για την διδασκαλία των Η/Υ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Πρόταση Beebot

Το BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα”, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης.

Μέσα από το παιχνίδι με τη μελισσούλα Beebot, τα παιδιά του νηπιαγωγείου θα γνωρίσουν τον κόσμο των Μαθηματικών. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό οι μικροί μαθητές θα γνωρίσουν προμαθηματικές έννοιες όπως η ομαδοποίηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα μοτίβα, η ταξινόμηση, η ισορροπία, η ισότητα, τα σχήματα αλλά και χωροχρονικές έννοιες όπως ο προσανατολισμός, οι συντεταγμένες και οι μετρήσεις του μήκους. Στη συνέχεια, θα γνωρίσουν τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10, την πρόσθεση, την αφαίρεση, καθώς και έννοιες όπως η συμμετρία, το εμβαδόν και ο όγκος. Θα αποκτήσουν βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από αυτό το καταπληκτικό αυτό προγραμματιζόμενο παιχνίδι και θα καλλιεργήσουν βασικές δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία, η κριτική σκέψη, η παρατήρηση.

H LOGO (ΛΟΓΟΣ) είναι, εκπαιδευτικά, η καλύτερη γλώσσα προγραμματισμού προκειμένου ένας μαθητής να επικοινωνήσει με τον Η/Υ του. Οι κύριοι λόγοι που καθιστούν απαραίτητο το γεγονός ένας μαθητής να μαθαίνει από μικρή ηλικία τους τρόπους «επικοινωνίας με τις μηχανές» είναι τρεις:

Πρώτον γιατί είναι απαίτηση της τεχνολογικής εποχής στην οποία ζούμε, δεύτερον γιατί ο αλγοριθμικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων είναι ο βασικότερος τρόπος επίλυσης, ανεξάρτητα με το αν το υποκείμενο που προσπαθεί να τα επιλύσει τα προβλήματα είναι άνθρωπος ή Η/Υ άρα οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν στη λύση προβλημάτων με αλγοριθμικό τρόπο και τρίτον γιατί η επίλυση ενός προβλήματος μέσα από μια επικοινωνία/διάλογο με τον Η/Υ είναι κάτι που έχει νόημα και αντίκτυπο στην πραγματική ζωή του μαθητή (είναι κάτι που σίγουρα θα το συναντήσει στη ζωή του).

Όμως εμφανίζονται αντικειμενικά προβλήματα στη χρήση της συγκεκριμένης γλώσσας όταν πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ή μαθητές δημοτικού (Α’ , Β’ τάξης δημοτικού) αφού δεν είναι εξοικειωμένοι με τον Η/Υ, δεν καταλαβαίνουν τον σκοπό για τον οποίο προγραμματίζουν και κυρίως γιατί ο αντικειμενικός στόχος δεν είναι η εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού (της LOGO) αλλά η χρήση των τεχνικών της, στην διδασκαλία άλλων μαθημάτων όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα, κλπ.

Τα προγραμματιζόμενα ρομπότ δαπέδου είναι ειδικά κατασκευασμένα ρομπότ για να χρησιμοποιούνται ακόμη και από μαθητές προσχολικής ηλικίας, αλλά κυρίως των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός τους γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω τους (On-board) και μπορούν να προγραμματιστούν για να κινούνται με ακρίβεια στο χώρο όπως ακριβώς κάνει η «χελώνα» της LOGO στον Η/Υ.

Πρόταση Beebot

Tα ρομπότ αυτά έχουν, συνήθως, ένα φιλικό και ευχάριστο σχεδιασμό που ικανοποιεί τους μαθητές (και τους εκπαιδευτικούς)! Κινούνται σε λείες επίπεδες και ελαφρά επικλινείς επιφάνειες διαφόρων υλικών όπως: χαρτί, μουσαμά, τσιμέντο, πλακάκι, ξύλο, πλαστικό, χαλί.

Πρόταση Beebot

Επιπροσθέτως υπάρχει και εφαρμογή (λογισμικό) για το BeeBot για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι μαθητές μπορούν μέσα από το περιβάλλον του υπολογιστή να οδηγήσουν (προγραμματίσουν) το BeeBot να εκτελέσει μια διαδρομή πάνω στην πίστα της επιλογής τους.

Πρόταση Beebot

Το BeeBot μπορεί να χρησιμοποιηθεί διαθεματικά. Μπορείτε να κάνετε πρόσθεση και αφαίρεση με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να κάνετε Αγγλικά με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Επίσης μπορούν να κατασκευάσουν δικές τους πίστες (πλαίσια δραστηριοτήτων) ή ακόμα και να μορφοποιήσουν τα ήδη υπάρχοντα. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μορφοποιήσει την παραπάνω πίστα με διάφορα εμπόδια έτσι ώστε ο μαθητής να φτάσει στο κρυμμένο θησαυρό (στο «Χ») μόνο από εκείνη τη διαδρομή που του έχει επιτρέψει ο εκπαιδευτικός του.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να κάνετε κυκλοφοριακή αγωγή με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να μάθετε για τα ζώα και τη φύση παίζοντας με το Beebot.

Η Διερευνητική Μάθηση σας παρουσιάζει νέες πίστες για το BeeBot.

Ο Κύκλος του Νερού & Το Ηλιακό Μας Σύστημα

Χάρτης της Ελλάδος & Αρχαία Μνημεία της Ελλάδας

Παγκόσμιος Χάρτης & Ευρωπαϊκός Χάρτης

Δεινόσαυροι & Άγρια Ζώα

Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής & Φάρμα

 

*** Όλες οι πίστες μας για τα BeeBot – BlueBot έχουν διαστάσεις 90 x 105 cm

Πρόταση Beebot

Παίξτε μαζί με τα παιδιά και μάθετε για τον κύκλο του νερού μαζί με την μελισσούλα. Προγραμματίστε το Beebot  για να “ταξιδέψει” σε μία λίμνη , να εξατμιστεί από τον ήλιο, να γίνει σύννεφο και μετά βροχούλα.

Πρόταση Beebot

Γίνετε οι εξερευνητές του διαστήματος, γνωρίστε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ταξιδέψτε στον Άρη, στον Κρόνο, στην Αφροδίτη ή πραγματοποιήστε ένα γρήγορο ταξίδι στον δορυφόρο μας , την Σελήνη !

Πρόταση Beebot

Παίξτε μαζί με τα παιδιά και προγραμματίστε τη μελισσούλα να “ταξιδέψει” σε όλη την Ελλάδα. Μάθετε για τα γεωγραφικά διαμερίσματα, καθώς και χαρακτηριστικά ζωάκια της κάθε περιοχής.

Πρόταση Beebot

Γίνετε οι εξερευνητές της παλαιολιθικής εποχής και ταξιδέψτε με τη μελισσούλα σε μία προϊστορική περιπέτεια με δεινοσαυρους. Γνωρίστε τους δεινόσαυρους και το περιβάλλον στο οποίο ζούσαν.

Είναι φανερό ότι το BeeBot μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο δημοτικό. Επίσης μπορεί να αποτελέσει ένα διασκεδαστικό εργαλείο επανάληψης της ύλης ή ακόμα και σαν εργαλείο αξιολόγηση κατανόησης της ύλης. Μέσα από το παιχνίδι με το BeeBot οι μαθητές όχι μόνο μαθαίνουν μέσα από τη χρήση του BeeBot, αλλά εισάγονται και στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και στις αρχές προγραμματισμού. Μαθαίνουν δηλαδή να σκέφτονται με λογικά βήματα (βήμα – βήμα) για το πώς θα επιλύσουν το κάθε πρόβλημα που τους βάζει ο εκπαιδευτικός.

Βίντεο από το Διαγωνισμό WRO 200 χρόνια από το 1821

Βίντεο από το Διαγωνισμό WRO | STEAM Νηπιαγωγείου «Ο Γαλαξίας μας»

Σχετικά εκπαιδευτικά υλικά

BlueBot

140,00 με Φ.Π.Α 444456
Το BlueBot σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τον αλγόριθμό σας στην οθόνη της συσκευής σας και να τον στείλετε ασύρματα μέσω Bluetooth για να τον εκτελέσει άμεσα μπροστά στα μάτια σας!

Πίστες για τα BeeBot και BlueBot

Ξύλινος Προβολέας Αστεριών

12,00 με Φ.Π.Α 480087
Κατασκευάστε έναν ξύλινος προβολέας αστεριών που λειτουργεί με μπαταρία. Οι μπαταρίες δεν περιέχονται. Περιέχονται οδηγίες συναρμολόγησης Το προϊόν αυτό δεν

Keyestudio EASY plug Soil humidity Sensor Module

6,00 με Φ.Π.Α 790108
Ο EASY Plug soil moisture sensor μπορεί να διαβάσει την ποσότητα υγρασίας που υπάρχει στο έδαφος που το περιβάλλει. Είναι

Πίνακας Αριθμών 1-100

99,00 με Φ.Π.Α 185160
Πίνακας Αριθμών 1-100 Πίνακας Αριθμών 1-100 | Μαγνητικός πίνακας διαστάσεων (60×60) χωρισμένος σε 100 τετράγωνα ένα για κάθε αριθμό από

Rocket Launcher

9,90 με Φ.Π.Α 901004
Rocket Launcher Ετοιμαστείτε για απογείωση με αυτόν τον μοναδικό εκτοξευτή πυραύλων, με επιστημονικές διασκεδαστικές δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες. Με

IoT & Modern Applications in Python

180,00 με Φ.Π.Α 777757

Το IoT & Modern Applications in Python περιέχει :

  • Τον μικρο-επεξεργαστή Pico:ed V2
  • DS3231 Real Time Clock Module Arduino
  • αισθητήρες Octopus: Analog UV sensor, Pressure Sensor, light sensor, Sonar:bit (Distance Sensor), Temperature And Humidity Sensor, Analog Noise Sound Sensor Detection Module
  • sensor:bit for micro:bit (sensorbit)
  • IIC OLED Module
  • ESP-01 Adapter Module 3.3-5V
  • SD/MICRO SD CARD BREAKOUT MODULE
  • ΚΑΡΤΑ microSDHC Sandisk 32GB Class 10
  • 8266 WIFI MODULE *2
  • IIC OLED Module
  • PS2 Joystick Module
  • 8266 WIFI MODULE *2
  • USB CABLE 2.0 MICRO
  • JUMPER WIRES
  • ΜΠΑΤΑΡΙΑ Coin Cell CR2032 3V 230mAh

Υλικό STEAM για Δ Δημοτικού

40,00 με Φ.Π.Α STEAM_Δ
Υλικό STEAM για Αρσάκεια Φωτιστικό Φόρμουλα Εκσκαφέας με 2 αεροπνευματικά στοιχεία Ελικοφόρο αυτοκίνητο