Νέα

Προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch

Η επιτυχημένη πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής της LEGO Education WeDo 2.0 μέσα στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας της έδωσε τη δυνατότητα σε χιλιάδες παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις σε μια ποικιλία θεμάτων, μέσα από τη μεθοδολογία STEM.

Ταυτόχρονα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού των κατασκευών του WeDo 2.0 μέσω του Scratch!

Η επικοινωνία του Scratch 2.0 με το Smarthub του WeDo 2.0 γίνεται μέσω του Scratch to Bot της Picaxe. Για τη σύνδεση με τον υπολογιστή είναι απαραίτητη η ύπαρξη του Bluetooth Dongle BLED 112.

Αφού εκκινήσει το S2Bot, επιλέγουμε την πλατφόρμα που θέλουμε να συνδέσουμε -στην περίπτωσή μας το WeDo 2.0.

Στο επόμενο αναδυόμενο μενού, επιβεβαιώνουμε ότι έχει επιλεγεί η σωστή θύρα επικοινωνίας όπου είναι συνδεδεμένο το BLED 112. Το πεδίο θα αναγράφει τον αριθμό της θύρας και το μοντέλο “Bluegiga Bluetooth Low Energy”. Στη συνέχεια πατάμε “Connect”.

Έπειτα ενεργοποιούμε το WeDo 2.0 πιέζοντας το πράσινο κουμπί του Smarthub. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, αναγράφεται η MAC Address του Smarthub. Επιλέγουμε πάλι “Connect” για να πραγματοποιηθεί η σύνδεση.

Επιστρέφοντας στο προηγούμενο παράθυρο, περιμένουμε να ολοκληρωθεί το Configuration με το WeDo. Όταν ολοκληρωθεί η σύνδεση, βλέπουμε ήδη τις τιμές του συνδεδεμένου αισθητήρα, του κινητήρα και του LED.

Θα ανοίξουμε το Scratch μέσω του προγράμματος S2Bot επιλέγοντας το “wedo2_template.sb2” από το μενού και στη συνέχεια κάνοντας κλικ στο “Open”. Το Scratch εκκινεί με το extension WeDo 2.0 ήδη ενεργοποιημένο στο μενού More Blocks.

To Scratch 2.0 έχει πλέον τη δυνατότητα να προγραμματίσει το WeDo 2.0 παρέχοντας δυνατότητες αυτοματισμών που δεν είναι προσβάσιμες από το software της LEGO Education όπως η αναπαραγωγή ήχων από το smarthub, η χρήση του κουμπιού ως αισθητήρα και η μέτρηση της τάσης και της έντασης της μπαταρίας.

author-avatar

About Μάρκος Χαττάρι

Ο Μάρκος Χαττάρι είναι απόφοιτος του τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Έχει ασχοληθεί με το σχεδιασμό και την υλοποίηση συστημάτων διαχείρισης μάθησης και μαζικές ανοιχτές ηλεκτρονικές σειρές μαθημάτων (MOOCS). Από το 2015 ασχολείται επαγγελματικά με τις εκπαιδευτικές λύσεις της LEGO Education και την ενσωμάτωσή τους στα ελληνικά δεδομένα της εκπαίδευσης. Από το 2018 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος του STEM Education στην Άρτα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *