Πρόταση BeeBot για την διδασκαλία των Η/Υ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Πρόταση Beebot

Το BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα”, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης.

Μέσα από το παιχνίδι με τη μελισσούλα Beebot, τα παιδιά του νηπιαγωγείου θα γνωρίσουν τον κόσμο των Μαθηματικών. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό οι μικροί μαθητές θα γνωρίσουν προμαθηματικές έννοιες όπως η ομαδοποίηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα μοτίβα, η ταξινόμηση, η ισορροπία, η ισότητα, τα σχήματα αλλά και χωροχρονικές έννοιες όπως ο προσανατολισμός, οι συντεταγμένες και οι μετρήσεις του μήκους. Στη συνέχεια, θα γνωρίσουν τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10, την πρόσθεση, την αφαίρεση, καθώς και έννοιες όπως η συμμετρία, το εμβαδόν και ο όγκος. Θα αποκτήσουν βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από αυτό το καταπληκτικό αυτό προγραμματιζόμενο παιχνίδι και θα καλλιεργήσουν βασικές δεξιότητες όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία, η κριτική σκέψη, η παρατήρηση.

H LOGO (ΛΟΓΟΣ) είναι, εκπαιδευτικά, η καλύτερη γλώσσα προγραμματισμού προκειμένου ένας μαθητής να επικοινωνήσει με τον Η/Υ του. Οι κύριοι λόγοι που καθιστούν απαραίτητο το γεγονός ένας μαθητής να μαθαίνει από μικρή ηλικία τους τρόπους «επικοινωνίας με τις μηχανές» είναι τρεις:

Πρώτον γιατί είναι απαίτηση της τεχνολογικής εποχής στην οποία ζούμε, δεύτερον γιατί ο αλγοριθμικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων είναι ο βασικότερος τρόπος επίλυσης, ανεξάρτητα με το αν το υποκείμενο που προσπαθεί να τα επιλύσει τα προβλήματα είναι άνθρωπος ή Η/Υ άρα οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν στη λύση προβλημάτων με αλγοριθμικό τρόπο και τρίτον γιατί η επίλυση ενός προβλήματος μέσα από μια επικοινωνία/διάλογο με τον Η/Υ είναι κάτι που έχει νόημα και αντίκτυπο στην πραγματική ζωή του μαθητή (είναι κάτι που σίγουρα θα το συναντήσει στη ζωή του).

Όμως εμφανίζονται αντικειμενικά προβλήματα στη χρήση της συγκεκριμένης γλώσσας όταν πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ή μαθητές δημοτικού (Α’ , Β’ τάξης δημοτικού) αφού δεν είναι εξοικειωμένοι με τον Η/Υ, δεν καταλαβαίνουν τον σκοπό για τον οποίο προγραμματίζουν και κυρίως γιατί ο αντικειμενικός στόχος δεν είναι η εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού (της LOGO) αλλά η χρήση των τεχνικών της, στην διδασκαλία άλλων μαθημάτων όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα, κλπ.

Τα προγραμματιζόμενα ρομπότ δαπέδου είναι ειδικά κατασκευασμένα ρομπότ για να χρησιμοποιούνται ακόμη και από μαθητές προσχολικής ηλικίας, αλλά κυρίως των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός τους γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω τους (On-board) και μπορούν να προγραμματιστούν για να κινούνται με ακρίβεια στο χώρο όπως ακριβώς κάνει η «χελώνα» της LOGO στον Η/Υ.

Πρόταση Beebot

Tα ρομπότ αυτά έχουν, συνήθως, ένα φιλικό και ευχάριστο σχεδιασμό που ικανοποιεί τους μαθητές (και τους εκπαιδευτικούς)! Κινούνται σε λείες επίπεδες και ελαφρά επικλινείς επιφάνειες διαφόρων υλικών όπως: χαρτί, μουσαμά, τσιμέντο, πλακάκι, ξύλο, πλαστικό, χαλί.

Πρόταση Beebot

Επιπροσθέτως υπάρχει και εφαρμογή (λογισμικό) για το BeeBot για τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι μαθητές μπορούν μέσα από το περιβάλλον του υπολογιστή να οδηγήσουν (προγραμματίσουν) το BeeBot να εκτελέσει μια διαδρομή πάνω στην πίστα της επιλογής τους.

Πρόταση Beebot

Το BeeBot μπορεί να χρησιμοποιηθεί διαθεματικά. Μπορείτε να κάνετε πρόσθεση και αφαίρεση με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να κάνετε Αγγλικά με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Επίσης μπορούν να κατασκευάσουν δικές τους πίστες (πλαίσια δραστηριοτήτων) ή ακόμα και να μορφοποιήσουν τα ήδη υπάρχοντα. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να μορφοποιήσει την παραπάνω πίστα με διάφορα εμπόδια έτσι ώστε ο μαθητής να φτάσει στο κρυμμένο θησαυρό (στο «Χ») μόνο από εκείνη τη διαδρομή που του έχει επιτρέψει ο εκπαιδευτικός του.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να κάνετε κυκλοφοριακή αγωγή με το BeeBot.

Πρόταση Beebot

Μπορείτε να μάθετε για τα ζώα και τη φύση παίζοντας με το Beebot.

Η Διερευνητική Μάθηση σας παρουσιάζει νέες πίστες για το BeeBot.

Ο Κύκλος του Νερού & Το Ηλιακό Μας Σύστημα

Χάρτης της Ελλάδος & Αρχαία Μνημεία της Ελλάδας

Παγκόσμιος Χάρτης & Ευρωπαϊκός Χάρτης

Δεινόσαυροι & Άγρια Ζώα

Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής & Φάρμα

 

*** Όλες οι πίστες μας για τα BeeBot – BlueBot έχουν διαστάσεις 90 x 105 cm

Πρόταση Beebot

Παίξτε μαζί με τα παιδιά και μάθετε για τον κύκλο του νερού μαζί με την μελισσούλα. Προγραμματίστε το Beebot  για να “ταξιδέψει” σε μία λίμνη , να εξατμιστεί από τον ήλιο, να γίνει σύννεφο και μετά βροχούλα.

Πρόταση Beebot

Γίνετε οι εξερευνητές του διαστήματος, γνωρίστε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ταξιδέψτε στον Άρη, στον Κρόνο, στην Αφροδίτη ή πραγματοποιήστε ένα γρήγορο ταξίδι στον δορυφόρο μας , την Σελήνη !

Πρόταση Beebot

Παίξτε μαζί με τα παιδιά και προγραμματίστε τη μελισσούλα να “ταξιδέψει” σε όλη την Ελλάδα. Μάθετε για τα γεωγραφικά διαμερίσματα, καθώς και χαρακτηριστικά ζωάκια της κάθε περιοχής.

Πρόταση Beebot

Γίνετε οι εξερευνητές της παλαιολιθικής εποχής και ταξιδέψτε με τη μελισσούλα σε μία προϊστορική περιπέτεια με δεινοσαυρους. Γνωρίστε τους δεινόσαυρους και το περιβάλλον στο οποίο ζούσαν.

Είναι φανερό ότι το BeeBot μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο δημοτικό. Επίσης μπορεί να αποτελέσει ένα διασκεδαστικό εργαλείο επανάληψης της ύλης ή ακόμα και σαν εργαλείο αξιολόγηση κατανόησης της ύλης. Μέσα από το παιχνίδι με το BeeBot οι μαθητές όχι μόνο μαθαίνουν μέσα από τη χρήση του BeeBot, αλλά εισάγονται και στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και στις αρχές προγραμματισμού. Μαθαίνουν δηλαδή να σκέφτονται με λογικά βήματα (βήμα – βήμα) για το πώς θα επιλύσουν το κάθε πρόβλημα που τους βάζει ο εκπαιδευτικός.

Βίντεο από το Διαγωνισμό WRO 200 χρόνια από το 1821

Βίντεο από το Διαγωνισμό WRO | STEAM Νηπιαγωγείου «Ο Γαλαξίας μας»

Σχετικά εκπαιδευτικά υλικά

BlueBot

140,00 με Φ.Π.Α 444456
Το BlueBot σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τον αλγόριθμό σας στην οθόνη της συσκευής σας και να τον στείλετε ασύρματα μέσω Bluetooth για να τον εκτελέσει άμεσα μπροστά στα μάτια σας!

Πίστες για τα BeeBot και BlueBot

Ράβδος Ανάδευσης 30cm μήκος φ8mm

1,49 με Φ.Π.Α 311115
Ράβδος Ανάδευσης 30cm Ράβδος Ανάδευσης 30cm γυάλινη Χρησιμοποιείται για την ανάδευση διαλυμάτων. Μήκος: 300mm Διάμετρος: 8mm

Πυξίδα που Αιωρείται (Floating Compass)

11,00 με Φ.Π.Α 480090
Κατασκευάστε μια πυξίδα που αιωρείται λόγω του μαγνητικού πεδίου. Περιέχονται οδηγίες συναρμολόγησης Το προϊόν αυτό δεν είναι έτοιμο, θα το

Καλώδιο Μαύρο 10m με μόνωση PVC

3,00 με Φ.Π.Α 501372
Καλώδιο Μαύρο 10m με μόνωση PVC Καλώδιο Μαύρο 10m με μόνωση PVC One core 0.5/0.9 mm with PVC insulation Μήκος

Κλινόμετρο

24,68 με Φ.Π.Α 802215
Μια εξαιρετικής σχέσης ποιότητας/τιμής συσκευή για χρήση από μαθητές τόσο πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας. Το κλινόμετρο είναι αρκετά εύκολο στη

Μοντέλο Ανατομίας Σκελετού

34,00 με Φ.Π.Α 203337
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να κατανοήσουν τα μέρη του ανθρώπινου σώματος!

Σετ Μεταλλικών Βαρών με άγκιστρο

40,00 με Φ.Π.Α 321113
Σετ Μεταλλικών Βαρών με άγκιστρο (10g-2100g) Το Σετ Μεταλλικών Βαρών με άγκιστρο περιέχει (9 τεμάχια σύνολο): 1 x 10g 2

Coding Critters® Magicoders: Blazer The Dragon

65,00 με Φ.Π.Α 903104
Κωδικοποιείστε με το Coding Critters® Magicoders: Blazer The Dragon! Ο δράκος Blazer είναι έτοιμος να διδάξει στα παιδιά προσχολικής ηλικίας τις δεξιότητες κωδικοποίησης  μέσα από το διασκεδαστικό και ευφάνταστο παιχνίδι μαζί του! Χρησιμοποιήστε το μαγικό ραβδί για να κάνετε ένα ξόρκι μέσα από τις οδηγίες που σας δίνει το βιβλίο που συνοδεύει το πακέτο. Με το μαγικό σας ξόρκι μπορείτε να κάνετε τον Blazer να χορέψει, να κυνηγήσει την μπάλα του και θα εντυπωσιαστείτε όταν το μαγικό του κέρατο φωτιστεί! Είναι εύκολο να προγραμματίσετε τον Blazer πιέζοντας τα τέσσερα βελάκια κατεύθυνσης στο ραβδί κωδικοποίησης και έπειτα πιέζετε το Go που αυτόματα κάνει τον Blazer να κινηθεί στην κατεύθυνση που έχετε προγραμματίσει. Μπορείτε επίσης και να σχεδιάσετε τις δικές σας ατελείωτες προκλήσεις κωδικοποίησης με το διαδραστικό playset 22 κομματιών του Blazer.