Νέα

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2020 έχει ανακοινωθεί και η κατηγορία «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci», για μαθητές Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού αναμένεται πιο συναρπαστική από ποτέ! Είναι καλή ευκαιρία να ανατρέξουμε στον τρόπο σύνδεσης των smarthubs μας με τον υπολογιστή και να εξερευνήσουμε νέες δυνατότητες στον προγραμματισμό των project που θα υλοποιήσουμε!

Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε μελετήσει τη σύνδεση του της πλατφόρμας εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Education WeDo 2.0 με τη διεπιφάνεια προγραμματισμού Scratch 2.0. Για τη διασύνδεση είχαμε χρησιμοποιήσει ως middleware το S2Bot, στη native έκδοσή του. Παρά το γεγονός ότι παραμένει η πιο σταθερή, από άποψη ευκολίας στη σύνδεση, έχει τον περιορισμό ότι δεν επιτρέπει τη σύνδεση περισσότερων από ένα smarthubs.

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα λύνει η app έκδοση που πλέον είναι και η μόνη υποστηριζόμενη από την picaxe. Μετά την εγκατάσταση είναι χρήσιμο να πραγματοποιήσουμε επανεκκίνηση στον Η/Υ μας για να εντοπιστεί το BLED 112, ο bluetooth αντάπτορας που παραμένει απαραίτητος για τη διασύνδεση με το Screatch 2.0. Αν ωστόσο ακόμη δεν εντοπίζεται, μπορείτε να κατεβάσετε τους οδηγούς συσκευής (drivers)

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
To S2Bot app έχει σαφώς βελτιωμένο σχεδιασμό

Αφού ανοίξουμε την εφαρμογή επιλέγουμε «Scan for devices» και παράλληλα ενεργοποιούμε το smarthub που θέλουμε να συνδέσουμε. Μπορούμε να συνδέσουμε μέχρι 3 smarthubs ταυτόχρονα, ωστόσο προτείνεται η σύνδεση να γίνεται με ένα smarthub τη φορά.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
Ενεργοποιούμε το smarthub.
Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
Περιμένουμε να συνδεθεί…
Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
Το smarthub είναι έτοιμο για χρήση!

Αριστερά εμφανίζεται το όνομα που έχουμε δώσει στη συσκευή μας ενώ η αλφαριθμητική ένδειξη δεξιά αποτελεί τη MAC Address, το μοναδικό αναγνωριστικό του bluetooth που περιλαμβάνει το smarthub μας. Τέλος, επιλέγοντας το Χ μπορούμε να τερματίσουμε τη σύνδεση μεταξύ του υπολογιστή και της συσκευής.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
Συνδέουμε 2ο smarthub.

Όταν ολοκληρώσουμε τις συνδέσεις που χρειαζόμαστε, επιλέγουμε το close κάτω δεξιά για να επιστρέψουμε στην κεντρική οθόνη της εφαρμογής.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση
Περισσότερα smarthub, περισσότερες επιλογές!

Έχοντας συνδέσει ένα, δύο ακόμη και τρία smarthub στο s2bot, εμφανίζονται όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες και αισθητήρες μαζί με τις τιμές τους. Βλέπουμε επίσης ότι η ένδειξη «WeDo 2.0 is connected» είναι πράσινη, πράγμα που σημαίνει ότι η σύνδεση μεταξύ WeDo 2.0 και υπολογιστή έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία. Για να μπορέσουμε να συνδέσουμε και το Scratch, επιλέγουμε από το sandwich menu, δηλαδή τον επιλογέα με τις τρεις οριζόντιες γραμμές, τη δημιουργία ενός νέου Scratch template.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση

Αποθηκεύουμε το project που θα αποτελέσει τη βάση για τα προγράμματά μας με 2 smarthubs στην προκειμένη περίπτωση μαζί με τα άλλα Scratch Projects ή όπου αλλού επιθυμούμε.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση

Ανάλογα με το πλήθος των Hubs που έχουμε συνδέσει, θα δημιουργηθεί ένα template που υποστηρίζει το αντίστοιχο πλήθος, με μέγιστο τα 3 smarthubs. Στη συνέχεια, ανοίγουμε το template από το σημείο που το αποθηκέυσαμε και το Scratch εμφανίζει επιλογές προγραμματισμού για έως τέσσερις κινητήρες και αισθητήρες.

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση

Έχουμε πλέον πολλαπλές επιλογές για χρήση όλων των συνδυασμών smarthubs, αισθητήρων και κινητήρων που θα χρειαστούμε για τα project μας.

Έχοντας αποθηκεύσει το πρόγραμμά μας, ακολουθούμε τα βήματα μόνο μέχρι τη σύνδεση των smarthubs και στη συνέχεια ανοίγουμε το αρχείο στο οποίο έχουμε εργαστεί. Καλή επιτυχία!

Scratch Revisited – σύνδεση και προγραμματισμός του LEGO Education WeDo 2.0 με Scratch 2.0 - Διερευνητική Μάθηση

About Μάρκος Χαττάρι

Ο Μάρκος Χαττάρι είναι απόφοιτος του τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Έχει ασχοληθεί με το σχεδιασμό και την υλοποίηση συστημάτων διαχείρισης μάθησης και μαζικές ανοιχτές ηλεκτρονικές σειρές μαθημάτων (MOOCS). Από το 2015 ασχολείται επαγγελματικά με τις εκπαιδευτικές λύσεις της LEGO Education και την ενσωμάτωσή τους στα ελληνικά δεδομένα της εκπαίδευσης. Από το 2018 είναι ο επιστημονικός υπεύθυνος του STEM Education στην Άρτα.